نوجوانی به زبان مدرن ...

یه پاتوق کوچولو واسه نوجوونایی که دلشون گرفته ....

یه پاتوق کوچولو واسه نوجوونایی که دلشون گرفته ....

* اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم *
اول یک صلوات بفرست ، شاید مشکلت حل شد و نیاز به اینجا اومدن نداشتی ...
اگر حل نشد بیا این جا مخصوص خودته !!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

رفع مشکل در نظام آموزشی 1

به نام خدا .

در ادامه مطلب قبلی --> مشکلات نظام آموزشی

به اون جا رسیدیم که اصولا آموختن در ایران یعنی نیاموختن !! ( عجب جمله ای گفتم ) و قرار شد یک سری راه حل ها رو با هم برسی کنیم :

1 ) یه جوری با هاش کنار بیایید --> ممکنه شما یه آدم خونسرد و بی خیال باشید در این صورت توصیه من به شما اینه که راهتون رو ادامه بدید.

2 ) اگر مثل من نمی تونید بی خیال باشید --> تنها راه ریشه کن کردن این مشکل نفوذ و بالا رفتن در سیستم آموزشی است مثلا : شما با درس خوندن ، فعالیت های علمی ، رتبه در مسابقات و ... می تونید پیش رفت کنید ، بالا روید و به جایی برسید که مثلا مدیر مدرسه اگه خواست کاری کنه اول از شما اجازه بگیره !! بعدش وقته اینه که اوضاع رو کنترل کنید ، سر کلاس های به درد نخور نرید ، بنیان گذار فعالیت های فرهنگی در آموزشگاه خود باشید ، برید تحقیق کنید و تا اون جایی که می شه الگوی یک مدرسه یا دانشگاه خوب را در آموزشگاه خود پیاده کنید و ...

3) مهم ترین نکته کلیدی و رمز موفقیت در همه کار ها : ( اگه این مورد یه کمی با موضوع این پست ارتباط نداشت دیگه شما به بزرگی خودتون ببخشید چون این مورد رو حتما باید یه جایی می گفتم )

- در هر کاری به یاد خدا باش مطمئن باش که ضرر نمی کنی  ( من امتحان کردم جواب داد ) ...

-یه جمله معروف از استیو جابز " وقت شما محدود است آن را به تلف کردن از دیگران هدر ندهید " . یعنی کاری به کار بقیه نداشته باش و فقط کار صحیح رو در لحظه انجام بده تاکید می کنم در لحظه ( نه فردا ، هفته بعد ، ماه بعد و ...)

پس تاکید می کنم فقط کار خودت رو انجام بده .

4) خیلی راحت اگر از نظر اجتماعی ، خانوادگی و ... مشکلی ندارید ، به تحصیل هم با این شرایطی که در ایران حاکم است علاقه ندارید ، هر چه سریع تر درس رو رها کن و برو سراغ یه کار و حتی می تونی بری فنی حرفه ای ( که بازار کار خوبی هم داره البته به اندازه پزشکی نیست ولی بد هم نیست .

و جمله آخر جامعه از افرادی مثل شما ساخته شده ، پس اگر هر کس از خودش شروع کنه کل جامعه دگرگون می شه

این هم بگم که رهبر معظم انقلاب سخنرانی های فوق العاده ای برای جوانان داره که حتما کم کم براتون قرار می دم .

  • علیرضا ***

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی